czwartek, 13 października 2016

Jesienna Chandra!

Jesień - pora roku, której nigdy nie lubiłam, która nigdy nie kojarzyła mi się zbyt dobrze! W młodzieńczych latach - początek roku szkolnego! W późniejszych - też nie była dla mnie łaskawa! Większe zachmurzenie, deszczowa aura, dni coraz krótsze, słońca coraz mniej i liście spadające z drzew...

Tak jak zauważyliście, wraz z nadejściem jesieni mnie tu, jakby mniej. Brak postów przez cały wrzesień - masakra!
Muszę Wam się przyznać... - dopadła mnie jesienna chandra!
Jednak postanowiłam się jej nie dać i znalazłam dla siebie kilka sposobów, by sobie z nią poradzić! Oto one:

1. Odkryj swoje podwórko!
Wyjdź z domu! Na pewno masz w okolicy las, pole, łąkę... a jak nie? to i w mieście znajdują się parki! Zobacz jaka jesień może być piękna... Jak przed spadającymi liśćmi z drzew, jesień maluje krajobrazy różnymi barwami!

2. Baw się!
W deszczu, słońcu - zawsze! W słońcu baw się w poszukiwacza skarbów... kasztany, żołędzie, jarzębina, złote i czerwone liście! - Nawet nie wiesz, ile fajnych rzeczy można z nich zrobić! A w deszczu?! - też się da!! skacz tj. dziecko po kałużach!

3. Śmiej się!
Śmiech - to najlepsze lekarstwo na wszystko!!  Oglądaj komedie, kabarety, opowiadaj kawały lub po prostu przebywaj w obecności ludzi, którzy potrafią Cię rozbawić!

4. Przemyśl, przeanalizuj, zaplanuj!
Tak, jesień to najlepsza pora na analizę! - Wszystkiego!

5. Wspominaj!
To mój ulubiony punkt! Psychologowie twierdzą, że świetnym sposobem na powakacyjną chandrę są wspomnienia. Oglądaj - ile się da: zdjęć i filmów z wakacji! A tak przy okazji, będzie okazja by porobić porządki na dyskach i kartach pamięci! :)


52 komentarze:

  1. Mnie też coś dopadła jesienna chandra! Czekam na słońce. ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie sprawdzić twoje sposoby!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesień potrafi być piękna i magiczna i ma swój urok i klimat. Piękne kolorowe liście, kasztany i kwitnąca jarzębina, długie spokojne wieczory spędzone z rodziną. Więcej czasu na zabawę z dzieckiem, więcej czasu na czytanie książek.. Każda pora roku ma swoje plusy i minusy ;) Minusem jesieni jest taka pogoda jak teraz -brak słońca, deszcz i zimno.. Ale zapowiadają od jutra poprawę i słońce!! Więc jest nadzieja 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to 3mam Cię za słowo i czekam na tą piękną pogodę;)
      Buziaki

      Usuń
  4. Ja lubię złotą polską jesień - piękną, ze słońcem, mieniącą się kolorami...Taka jak w tej chwili - deszczowa i zimna - niestety mocno mnie dołuje. A dodatkowo jesteśmy non stop chorzy - albo naprzemiennie, albo wszyscy na raz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tj u nas! Dlatego ta chandra...
      Pozdrawiamy i zdrówka życzymy:*

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. :)
      czekam na ta Nasza piękna złota jesień!

      Usuń
  6. Ja jestem jakaś pokręcona bo bardzo lubię to jesienne ponuractwo;). U mnie w smutne, niesłoneczne dni królują świeczki w domu co daję pozytywnego ciepełka. Jestem pokręconą świąteczną wariatką więc o dekoracjach bożonarodzeniowych zaczynam myśleć i działać już jesienią więc ten smutny czas jakoś szybko mi ucieka;) Kobietko dużo słoneczka i dobrych sposobów na przetrwanie jesiennej chandry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję; ) i podziel się tym optymizmem!!

      Usuń
  7. Kocha polska jesien, ta irlandzka juz nie za bardzo. Zdjecia piekne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!! - nasz troszeczkę w tym roku nasza Polska złota jesień też nie rozpieszcza!!

      Usuń
  8. Chyba i mnie dopadło jesienne zmęczenie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki okres! 3mam kciuki za większej ilości optymizmu ;)

      Usuń
    2. przyznaję - póki co najlepszym lekarstwem jest gorąca herbata, ciepły koc i dobra książka ...

      Usuń
    3. Ja liczę na zmianę pogody!! I nasza złota jesień!!

      Usuń
  9. Mnie nie dopadła, Co nie zmienia faktu że jesieni i zimy nie znoszę :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie cierpię jesieni. I nie za spadające liście czy deszcz, bo to jest piękne. Tylko za mój nastrój. Na jesień zawsze mam deprechę. Brak słońca swoje robi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Tak! To 3mam kciuki, byś tj Ja odnalazła pozytywy!!

      Usuń
  11. Już wiesz, że ja jesień lubię. Myślę, że jak zrealizujesz Swój plan, jesień okaże się znacznie przyjemniejsza. Czego Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  12. oglądanie komedii fajna sprawa, z tym że znaleźć dobrą komedię to sztuka, to szczęście zobaczyć coś co bawi zamiast wprawia w zażenowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Wczoraj z mężem natrafilismy na taką ;) brawo dla mnie!! Bo to ja wybierałam.

      Usuń
  13. U nas sezon na komedie trwa w najlepsze!;)
    p.s. ostatnie zdjęcie jest fantastyczne!<3

    Pozdrawiam!:*

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak mam wyjść jesienią z domu to z zimna spinają mi się całe mięśnie. Zawsze mam ochotę wyciągnąć zimową kurtkę ;) A wspomnienia pięknego, słonecznego lata to najlepsza rzecz na chandrę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cóż zatem życzę Ci poprawy nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też nie lubię jesieni. Na dodatek jestem zmarźluchem i nie preferuję zimna. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. to trzymam Cię za słowo i bardzo kibicuję. Nie daj się. Sposoby wybrałaś dobre, teraz trzeba poczekać na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Osobiście lubię jesień. :) Może właśnie dlatego, że sprzyja refleksjom. No i zwykle w moim życiu coś miłego zdarza się właśnie pd jej koniec. <3

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja zawsze jesień lubiłam, ale w tym roku pogoda to już przesadziła :) Uwielbiam oglądać zdjęcia jesienią i zimą. Z jednej strony trochę mnie to dołuje- że jeszcze tak długo do wakacji, a z drugiej- daje nadzieję, że znowu będzie tak pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nas na chwile obecna chandra ominęła;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj, mnie też wzięła jesienna chandra ;)
    Walczmy z nią, oj walczmy!

    OdpowiedzUsuń
  22. mozna pokonac, choc to trudne :) jesienna pogoda to wyzwanie dla wszystkich, u mnie im mam wiecej lat tym to wieksze wyzwanie

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie dopada chandra i aż się boję bo mi pomaga czekolada a ta jak wiadomo nie odkłada się tam gdzie bym chciała

    OdpowiedzUsuń
  24. Cieszę się dziewczyny, że nie jestem z tym sama.. jest Nas wiele;)
    Za niedługo Nowy.. I opisane zmiany jakie Nam się szykują;) ;*
    Aaaa I niech moc będzie z Nami! Nie możemy pozwolić by jesienna chandra z Nami wygrała!!

    OdpowiedzUsuń