środa, 6 lipca 2016

Jak odpocząć na wakacjach?

W codziennym pośpiechu, w gonitwie za "lepszym", odwykliśmy od "nieróbstwa" Gdy w końcu nadchodzi ten upragniony czas, nie umiemy cieszyć się nim w 100%! A w efekcie - nie odpoczywamy!! - Więc co robić?! Jak się zrelaksować?! - Kilka porad dla mnie i dla Was: 

1. Odpoczywaj
Nie goń, nie pędź... Nie doprowadzaj do zmęczenia psychicznego, ani fizycznego. - W końcu są wakacje!

2. Relaks
To nie tylko wyraz w słowniku, wskazujący na odprężenie! To także realny stan umysłu!

3. Planuj
Rozplanuj tak dzień, by mieć czas na odpoczynek! Na sen lub gorącą kąpiel... (nawet latem!:))
Jeżeli czegoś nie lubisz robić! - nie zmuszaj się!! ---> Nawet jeżeli cały świat będzie myślał inaczej, będzie próbował przekonać do swojego zdania!

4.Śpiewaj
Badania dowodzą, że umysł świetnie się regeneruje! - Chyba, że śpiewasz tj. Ja, to rób to po cichu :)

5. Mów NIE
Choć nie zawsze łatwo Nam odmówić, powiedzieć NIE, to musimy...! Dla siebie...

6. Nie oczekuj 
Im mniej będziemy oczekiwać, tym milej będziemy zaskoczeni z różnych niespodzianek!


51 komentarzy:

  1. Zgadzam się że wszystkimi podpunktami. Najbardziej z tym NIEEE!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Biżuteria piękna. Wpis Trafny.

    OdpowiedzUsuń
  3. To fakt trzeba umieć odpoczywać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już chyba kiedyś u Ciebie pisałam, że przyłapuję się na tym, że nie potrafię odpoczywać, więc Twoje rady biorę sobie do serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam za słowo!! - od dziś odpoczywasz!! Buziaki

      Usuń
  5. Rzeczywiscie. Ja jestem tak zabiegana, ze lezac z iglami na ciele (akupunktura) 40 min - wydaje mi sie, ze jestem tam wieki i strasznie sie niecierpliwie. I zamiast relaksowac sie I odpoczywac to naprawde ciezko mi to wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że do niedawna jeszcze tez tak miałam... teraz staram się wprowadzać zmiany :) i relaksować.

      Usuń
  6. U mnie te punkty powinnam stosować teraz,mimo,że nie jestem na wakacjach. Masz rację. Nie umiemy wypoczywać w dzisiejszych czasach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zacznij od dziś!! Każdy moment jest dobry na zmiany- nie ma na co czekać.

      Usuń
  7. Mega mi się podoba najbardziej z tym NIE i żeby nie oczekiwać ;))

    https://alazielinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję- na pewno zawitam u Ciebie

      Usuń
  8. umieć sie zrelaksować nie każdy umie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jak zbyt leniuchuję, to później mam wyrzuty, że nic nie robię. A jak tego nie robię, to czuję, że właśnie to lenistwo jest mi potrzebne. Ech... I jak tu żyć ;).
    A co do śpiewania to się zgodzę... Dziś cały ranek śpiewałam i mam świetny humor :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rewelacja! Ja mrucze pod nosem.. Bo strasznie falszuje!!

      Usuń
  10. Nie zawsze to takie proste :)
    alexanderkowo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze! Dlatego, musimy dbać o swoją radość fizyczna i psychiczną:)

      Usuń
  11. Prawie wszystko robię dokładnie odwrotnie, a muszę się nauczyć jak robić, tak jak trzeba, bo tylko się niepotrzebnie nakręcam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śpiewanie to dobry pomysł na poprawę nastroju, świetnie też wpływa na relację z dzieckiem:) U nas nie ma dnia bez piosenki;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z tym,co napisałaś:) Świetny,dosadny post, a i zdjęcia przepiękne! Są niezwykle kreatywne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję- zdj. Dopiero die uczę..

      Usuń
  14. Bardzo fajny post, ja zawsze śpiewam i nie oczekuję - każde wakacje dzięki temu wspomina miło :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mimo że bardzo się staram częsciej wychodzi niż nie, ale cały czas walczę by mieć coś dla siebie z życia. Super post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to 3mam kciuki by się udawało!!

      Usuń
  16. To prawda trzeba też umieć odpoczywać

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja jestem po krótkich wakacjach z juniorem i muszę przyznać, że jestem jeszcze bardziej zmęczona niż chodząc do pracy ;) Oczywiście zmęczona w inny sposób, bo mogłam się oderwać od codziennych stresów. Na wakacjach z maluchem trzeba jednak mieć oczy dokoła głowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się!! dlatego fajnie jest mieć pod ręką wsparcie :)

      Usuń
    2. Ja jestem samodzielną mamą, więc muszę robić również za swoje własne wsparcie :)

      Usuń
  18. Oj prawda, odpoczywać trzeba umieć. Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pierwszym wyjeździe w te wakacje wypoczęłam bo leniuchowałam nad morzem ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. najbardziej podoba mi się rada dotycząca tego, by nie oczekiwać. zgadzam się, wtedy trudno się zawieść, zwłaszcza pogodą, a ta wiadomo bywa kapryśna u nas w PL ;) co do reszty zgadzam się - odpoczywać też trzeba umieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Trzeba! więc, uczmy się tego i odpoczywajmy :)

      Usuń
  21. Ja o wakacjach i odpoczynku mogę tylko pomarzyć. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami nie musimy jechać w daleką podróż by wypocząć :)
      P.S. A odpoczynek każdemu jest potrzebny!! :*

      Usuń
  22. W takim razie życzę Ci abyś odpoczęła w te wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja śpiewam nie tylko w wakacje i zawsze poprawia mi to nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Punkt 6!!! Strzał w dzisiątkę👏🏻 sama doświadczyłam na wlasnej skórze, że im mniej oczekuje od innych, tym sama lepiej sobie ze wszystkim radzę! Wiem wtedy, że muszę zrobić sama i przynajmniej mam zrobione 👍🏼😃

    OdpowiedzUsuń