poniedziałek, 23 maja 2016

#wspólny czas

A gdyby tak położyć się na łące... patrzeć w niebo i leżeć... Jaki piękny byłby wtedy świat... 
Oj był by... i wtedy zadzwonił budzik... ;)

W dzisiejszych czasach, gdy żyjemy w ciągłym biegu... biegnąc z pracy do "pracy" (domu)... myślami zastanawiając się o czym jeszcze zapomnieliśmy w ciągu dnia, warto jest choć na chwilę zatrzymać się... zwolnić... spędzić ten czas z najbliższymi, a przede wszystkim z Naszymi Dziećmi!

Oto 3 proste wskazówki by znaleźć wspólny czas:
1. Hierarchia dnia
Poukładaj tak wszystko, by mieć (co najmniej) tę godzinkę dziennie na wspólną zabawę...
Rzeczy, które możesz zrobić wcześniej - zrób!
Rzeczy, które możesz odłożyć na później - odłóż!

2. Wspólny posiłek
Zaplanuj tak czas, by przygotować wspólnie i spędzić razem przynajmniej ten 1 posiłek dziennie.

3. Planuj wolny czas
Warto planować wspólny czas - tj. podróże.
Nie musi to być nic nadzwyczajnego, czasami wystarczy wspólny piknik, jazda na rowerze lub zabawa w piaskownicy, by miło spędzić dzień.









34 komentarze:

  1. był by piękny świat! tak móc leżeć i leżeć! Bardzo dobry wpis! pamiętajmy o tym co najważniejsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia coraz lepsze

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia baaardzo mi się podobają- kuszą do lenistwa;))).
    Wiem że jeden choćby dzień bez wspólnego pogadania, porysowania kolorowanek , pójścia na spacer i moje młodsze dziecko pokazuje rogi a ja czuje kaca moralnego i jest mi zwyczajnie źle ze nie mogłam czy zwyczajnie ze zmęczenia nie chciało mi się. Staram się choćby małe 15 minut ale być z moimi babeczkami i tylko z nimi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zgadzam się kochana.
      A zdj dopiero się uczę.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Staram się wypełnić wszystkie te punkty, ale nie zawsze wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze... jednak starajmy się spędzać jak najwięcej czasu z dziećmi.

      Usuń
  5. Wspolny czas to najmilej spedzony czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjecia.
    Ja uwielbiam spędzać czas z moją rodzi ą obojetnie gdzie obojetnie jak, ale any być razem ponieważ to są najcenniejsze chwile w naszym życiu, które nidy się już nie powtórzą. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak kochana. Trzeba pielęgnować te chwile z dzieciakami, bo one nigdy 2 razy się nie zdarzają..

      Usuń
    2. Nigdy i jeszcze na dodatek dzieci tak szybko rosną.

      Usuń
  7. Wspólny czas... tak niewiele, a tak wiele znaczy dla dziecka. Od kiedy urodziłam drugie dziecko, czyli od 3 tygodni staram się poświęcić jak najwięcej czasu starszej córce, żeby nie czuła się zazdrosna. I choć momentami nie jest łatwo, to okazuje się, że nastawienie prania czy gotowanie może być świetną zabawą dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Ty to dopiero masz urwanie głowy.. małe dziecko + starsze.. doba za krótka!!

      Usuń
  8. Hierarchia dnia to u mnie bardzo ważna sprawa :) Zwłaszcza córa (4 latka) lubi mieć wszystko poukładane, a synek młodszy też świetnie się tego uczy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam sie w 100%!Tak często czas na przelatuje przez palce, kolejny dzień za dniem. Warto się czasami zatrzymać, zadbać o wspólny czas, o te kilka chwil razem

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia Salusiowa Mamo!;)Ja wyciskam na zwolnieniu 100% chwil dla Oliwierka! W końcu możemy nadrobić to i owo...tak bardzo mi tego brakowało, że teraz za cholerę nie mogę się nadycić!;) wciąż mi mało...;) zobaczymy jak będzie kiedy przyjdzie na świat nowy Dzidziuś...!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doba stanie się za krótka na wszystko.. ale wiem, że dasz radę!! Ściskamy:*

      Usuń
  11. Wspólny czas to najlepsza inwestycja w relację z naszymi dziećmi... oby było go jak najwięcej!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak do tej pory udaje nam sie stosować do tej listy, choć przyznaję, że życie i codzienny pęd czasem mnie pokonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..nas też czasami pokonuje ta gonitwa!! - jednak staramy się;)

      Usuń
  13. Taką bluzkę, tyle, że zapewne parę rozmiarów większą ma mój brat. Lubię ją, bo to ja mu ją ufundowałam :D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Odkąd wróciłam do pracy, staram się spędzać każdą chwilę z Synkiem. Każda jest bezcenna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Prawie zawsze jestem przy dziecku, więc i czasu mamy bardzo dużo dla siebie:) Wspólne spacery, zabawa, posiłki, a nawet sprzątanie - bardzo nas do siebie zbliżają i sprawiają, że życie jest piękniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
  16. O taaak! Zdecydowanie staram się stosować:). Zapraszam na moje opowieści-po niektórych widać że dla Maluchów to bardzo ważne: https://hapimami.com/2016/06/10/wspolny-dzien/

    OdpowiedzUsuń