czwartek, 14 stycznia 2016

Prawidłowa dieta przyszłej Mamy!

Prawidłowa dieta jest jednym z podstawowych elementów decydujących o zdrowiu mamy i maleństwa. Ma ona niesamowity wpływ na rozwój malucha oraz odpowiednie funkcjonowanie "Nas" - Mamusiek. Niedożywienie w okresie ciąży może powodować wiele następstw, zatem kilka zdań o zdrowym odżywianiu w ciąży!

W te dziewięć miesięcy, kiedy oczekujemy na nasze "szczęścia" są czasem, w którym My musimy zadbać o siebie jak i potomstwo. Wiadomo, że potrzeby żywieniowe w trakcie ciąży są większe niż przed... dlatego więc potrzebujemy urozmaiconej diety! Znaleźć w niej muszą się takie składniki jak: produkty zbożowe, mięso, tłuszcze, ryby, jaja, mleko, przetwory mleczne oraz warzywa i owoce. Dieta powinna składać się z 5 do 6 posiłków o stałych porach. Dodatkowo powinnyśmy się dobrze nawadniać i wypijać do 2 litrów dziennie... -Tyle teorii.

Teoria a praktyka. Jak wygląda to naprawdę?! - Różnie. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że to co jemy ma ogromniaste znaczenie... jednak nie zawsze mamy czas na prawidłową dietę! Praca, wychowanie dziecka, może  remont i wiele innych czynników wpływają na to, że nie ma mowy o
stałych porach... nie ma 3 głównych i 2/3 mniejszych posiłków.. często jemy w biegu! Dlatego choć zrezygnujmy z pustych kalorii tj. fast foody, słodycze, słodkie napoje gazowane... (fajnie się mówi, jednak nie zawsze się da! - te nasze zachcianki... Pamiętajmy, że zawsze możemy je zamienić - jednak to wymaga trochę więcej czasu i zaangażowania od Nas!) Nie dozwolone są również używki! Niby takie oczywiste, jednak wciąż słyszymy o pijanych lub znarkotyzowanych matkach! Stanowczo temu mówimy NIE NIE NIE! Wiadomo jakie są tego konsekwencję...
Musimy
dbać o siebie i taka jest prawda! Dlatego odżywiajmy się prawidłowo i dbajmy o to co najbardziej kochamy już od samego początku!

Chciała bym Wam drogie dziewczyny przedstawić markę PregnaPLUS - jest to suplement diety, z dobrze zbilansowanym zestawem składników odżywczych dla kobiet w ciąży tj.
1. Kwas foliowy
- niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu
2. W
ielonasycone kwasy tłuszczowe - substancje potrzebne do prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych
3. Żelazo - niezbędne do tworzenia hemoglobiny
4. Jod - wytwarza hormon tarczycy
5. Witamina D3 - Pobudza wchłanianie wapnia i fosforu w jelicie oraz zapobiega nadmiernemu wydalaniu tych pierwiastków.

Dodatkowo marka ta ma jeszcze jedną odsłonę w formie tabletek dla kobiet karmiących! Do bardziej zaawansowanej lektury zapraszam na stronę internetową KLIK.





(Pisząc ten post chcę Was uczulić - nie jestem lekarzem... moje rady są tylko i wyłącznie moim doświadczeniem, bądź zapoznaniem się z "ową" wiedzą z przeróżnych ksiąg! Zatem zawsze jak coś się dzieje pamiętajmy o wizycie u specjalisty!)

27 komentarzy:

  1. Fajnie ujęte to co najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. temat ciąży jest dla mnie bardzo wrażliwy. Skrupulatnie przygotowywałam się do tego etapu i dobrze wiem, jak bardzo jest to istotne ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przez caly czas mialam idealne wyniki i teraz (23tc) coś spadło... Żelazo oczywiście. Także dieta znowu do poprawy.

    A te tabletki - miałam "próbkę" od ginekologa i fakt jest taki, że faktycznie łatwo się je połyka. Na początku brałam OGROMNE tabletki falvitu mama, po ktorym mnie okropnie mdliło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również modlili po falvicie. Gdy poznalam PregnaPLUS muszę przyznać, że odrazu się w nich zakochałam.

      Usuń
    2. O kurcze, to moze coś tam "nie pasi". ;) Ja teraz biorę vitaminer, wcześniej jeszcze coś innego. Chyba wszędzie jest to samo. :)

      Usuń
  4. kwas foliowy to podstawa jest a mnie neistety moj lekarz o tym nie poinformowal gdy bylam w pierwszej ciazy, na szczescie przy drugiej juz sama wiedzialam, i zadbalam o to, zeby brac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana co za lekarz, że nie poinformował! Jest to bardzo niezbędne.. Cieszę się iż w 2 ciąży już brałaś. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kwas foliowy zalecają nawet do 3 miesięcy przed planowaniem ciązy. A no i w ogóle, trzeba nie tylko dbać o zdrową dietę, trzeba się pilnować ze wszystkim. Nie dźwigać. Ale jak to możliwe przy małym już jednym dziecku .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko przy małych dzieciach.. u mnie duża różnica będzie bo aż 6 lat.. ale wiem, że każda mama jest mistrzem w organizacji, więc damy radę!

      Usuń
    2. u mnie jest 7 lat różnicy i w sumie nie ma tego złego. Zaraz po powrocie do domu Syn mi "wydoroślał". z drugiej strony to duża ulga gdy sam potrafił o siebie zadbac. podziwiam mamy u których różnica wieku jest niewielka .
      pzdr

      Usuń
    3. Pochwal się kochana na kiedy termin? :) Twój synek już ma 6 lat? świetny chłopczyk na zdjęciach :) zaglądam tu czasem- bo naprawdę warto.

      Usuń
  6. Jak mogłam (po pierwszych trzech miesiącach ciąży, kiedy miałam awersje do wszystkiego co do jedzenia i każdego zapachu) jadłam bardzo, bardzo zdrowo, aż nadeszły zachcianki - lody, chałwa, słodkie mleczko! Byłam w stanie za to zabić! :P kwas foliowy łykałam już przed zajściem w ciąże, i lekarz przepisał mi właśnie pregne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zachcianki miałam przy 1.. przy 2 staram się bardziej zdrowo funkcjonować.. zobaczymy jak długo mi się uda.. pozdrawiam

      Usuń
  7. Ja w ciąży brałam preparaty multiwitaminowe i kwas foliowy, ale ten tylko do któregoś tygodnia. Dobrze jest tez brać witaminy w okresie karmienia, bo wtedy mama tez potrzebuje suplementacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Preparaty z witaminami brałam końcówką.. pomimo wagi pojawiła się anemia. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Oj dieta w ciąży jest bardzo ważna, szczególnie byłam tego świadoma przy drugiej ciąży i to bliźniaczej

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre i mądre wskazówki! Ja właśnie kończę post z dedykacją dla przyszłych mam z przepisami. Już jutro na blogu! Zapraszam po dawkę zdrowia ;)

    www.wojslandia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziewczyny Dieta jest bardzo istotna.. i musimy dbać o siebie!
    Wojslandia.blogspot.com - czekam na Twój post i na pewno Cię odwiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje żywienie zdecydowanie zmieniło się podczas ciąży - na plus oczywiście. :)

    Przy okazji serdecznie zapraszam do konkursu na moim blogu, w którym do wygrania jest aspirator dla dziecka! Więcej informacji TUTAJ. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i oby tak pozostało..

      Usuń
  12. Różnie z tymi witaminami jest, są opinie, że dzieci dużo większe się po ich zażywaniu rodzą. Ja zażywałamm, ale nie aż tak bardzo skrupulatnie. Mały miał 3450 kg więc taki nie za mały, nie za duży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki a w sam raz.. Nasz był duży 4.900.. zobaczymy jaki brzuszkowy się urodzi. Zapraszamy

      Usuń
  13. Fajny i ciekawy post
    Na pracowalas sie

    OdpowiedzUsuń